mandag 30. mai 2011

Menn og alle deres gode kvaliteter

Nå skal jeg være skikkelig kjærring og putte alle menn i en kurv. De egenskapene som mannen min har, får absolutt alle andre menn der ute også. Jeg har nå vært sammen med mannen min i 11 år og fortsatt klarer jeg å bli forbauset over ting han gjør.  Den egenskapen jeg har latt meg forbause over i dag, er menns evne til å finne ting. Ikke finne ting i den store verden, men finne ting i vår 60 kvadratmeter store leilighet. Jeg skal til nøds innrømme at jeg er flink til å rydde bort tingene hans, men det må jo bare gjøres ellers flyter alt over. Men det skal jeg komme tilbake til i et senere innlegg (jeg liker egentlig best å rydde selv, men det må dere ikke fortelle ham, da vil han aldri rydde mer i  hele sitt liv, hysj, hysj!)Så i visse tilfeller så finner han ikke tingene sine fordi jeg har ryddet de bort. Men siden jeg er kvinne så husker jeg som oftest hvor jeg har ryddet bort tingene hans.
 Her er dagens ryddelek hos familien Skaaraas:
- Mona, hvor er boka mi med notater? Den jeg brukte da jeg jobbet med bachelor-oppgaven min?
Jeg tenker litt og sier:
-Den var det ikke så lenge siden jeg så. Hmmmmm, er ikke den i den pappesken som står på kjøkkenet som du skulle gå igjenom for noen uker siden?  ( altså, det står en pappeske på kjøkkenet med diverse papirer og slikt som Chiristian må se igjennom før jeg eventuelt kan kaste/arkivere, men som den mannen han er så er dette altså ikke blitt gjort ennå......)
Christian leter igjennom eska.
-Nei, den er ikke her.
Han fortsetter å lete sånn litt på måfå rundt i leiligheten, mens han klør seg i hodet. Jeg ser at han gjerne vil at jeg skal hjelpe ham å lete, men siden han er mann så skal han i alle fall ikke spørre om hjelp. Det er jo det samme som å lese bruksanvisning på flatpakker fra Ikea eller lese kart.......
Jeg tenker inni hodet mitt:
-Jeg er ganske sikker på at jeg la den i den pappesken altså..........
Jeg tar sjansen på å såre egoet hans og går bort til pappesken for å se. Etter noe sekunders leting, hva er det jeg skimter mellom gamle attester og United-supporteren?!?!?
Tjaaaaaaaa, kanskje en notatbok? Med bahelornotater,kanskje?

DJIIIIIIIIISSSSEEEEEEEES!!!!!!


Gjør han dette med vilje, slik at han slipper å lete? Er mannenhjernen såpass skarp at den klarer å gjøre dette om og om igjen? Ja, for det er ikke første gangen vi har den leteleken, sjø! Ja, sier alle dere menn. Dere kvinner er så lette å lure, atte. Dere skjønner jo ikke at vi lurer dere engang, hehehehehhe! Men hvis dere er så jævli smarte, da, kan dere ikke bare finne tingene deres selv med en gang? Slutte med å leke slike "morsomme" leker, liksom?
For husfreden skyld velger jeg igjen å la tvilen komme ham tilgode. Det finnes da værre ting å krangle om.............. Dasslokket for eksempel..........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar:)