mandag 23. mai 2011

en vanlig dag på bussen

Hver morgen kl 0705 tar jeg bussen fra Væretrøa og nå har jeg lyst til å fortelle alle sammen hvordan det er.
Jeg er jo panisk redd for å komme for sent til bussen, så jeg er der ca 5 minutter før bussen går. Vanligvis sitter bussmannen da på plass og jeg får komme inn. Men ikke i dag, nei! Bussmannen ser at jeg kommer, åpner døren (liksom for å lure meg til å tro at jeg kan få komme inn....) skynder seg å lukke døren og tenner seg en sigarett. What the fuck? Nesten så han står der og gliser til meg, tosken! Ja, tenker jeg, hvis det er det du får av morro sånn på en mandag, så er det greit det. Jeg puster dypt og lar det passere for denne gangen, det er jo tross alt litt beundringsverdig med en voksen mann som suuuuuper inn farlig nikotin sånn tidlig på mårran.  Endelig får vi vanlig dødlige stige ombord i bussen og morro'a kan begynne.
 Det er jo som regel de samme trøtte trynene som tar den samme bussen hver morgen, så jeg føler nesten at vi begynner å bli litt kjent. Men det betyr ikke at jeg vil sitte ved siden av den samme Vanderbildstinkende damen hver dag, nemli! Jeg tror hun er litt betatt av meg. Jeg har nemli prøvd å sette meg på forskjellige plasser i bussen, men i 90% av tilfellene setter hun seg ved siden av meg! Bortsett fra odøren, så er ikke det noe ekkelt, bare litt rart. Hun sitter i alle fall fint på sin plass og ikke halvveis over på min side som visse andre.
 På neste holdeplass kommer det på en mann i 60-årsalderen. Han ser skikkelig sånn bestefaraktig ut, men det er et problem. Han er veldig glad i å sende sms, og det er ikke noe galt i det. Det som er greia er at han har TASTELYD!!!!!!!!!  Ahhhhhhhhhhh!I Jeg trodde at i 2011 fantes det ikke lengre telefoner med TASTELYD, men så feil kan man ta gitt. Og snart er vi da i sentrum og alle disse raringene går av. Men hva skjer da? Jo da kommer alle disse raringen som skal til Romolslia. Og er det ikke raringer som skal til Romolslia, så er det raringer som skal på Sluppen. DER er det mye rart som går av der, men det får jeg nesten fortelle om senere. Jeg vil jo ikke at dere skal tro at jeg er helt klar for Østmarka, heller!

GOD KVELD!!!!

2 kommentarer:

  1. Jeg leste dette innlegget her om dagen, og i går på tbana på vei til byen, guess what?
    Ikke helt det samme, men du vet når du skriver med ordbok, så er ikke ordet i ordlista så kommer det en høy hylende pipelyd.. Vel, denne mannen kunne ikke hatt ETT eneste ord i den ordlista si :p DA tenkte jeg litt på deg :)

    SvarSlett
  2. He,he,he, de finnes tydeligvis overalt!!!!! Jeg tror vi trenger en sånn "mute-knapp" vi kan bruke i slike tilfeller, jeg! Det hadde vært noe det!!!!!!!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar:)