torsdag 7. april 2011

Da har Benedicte fått sitt kveldsbad og hun leker nå sammen med pappaen sin i senga vår. Vi har ikke begynt å bade henne hver kveld ennå, men jeg tror kanskje vi skal gjøre det snart. Det er jo ikke det at hun er så skitten at hun MÅ bades, men jeg synes det er greit å få rutiner på plass. Barn er avhengige av faste, gode rutiner for å trives i hverdagen. Jeg mener ikke at disse rutinene skal følges slavisk, men at det er omtrent det samme som skjer hver kveld tror jeg bare er godt for Benedicte. Da vet hun hva som skal skje og har noe å forholde seg til. Ja, jeg vet hun er bare 8 måneder, men man må starte med en gang. Noen tenker kanskje at de ikke skjønner så mye når de er så små, men det synes jeg er å undervurdere barna litt. Et litt ekkelt eksempel fortalte helsesøster meg om:" Hun hadde sett barn i 6 måneders alder som hadde lært seg å ikke gråte. De hadde lært at da ble foreldrene sinte og at de ikke fikk trøst. " Jeg ble helt på gråten, men poenget er at disse babyene lærer fra tidlig alder. Så derfor prøver jeg å lage gode rutiner til Benedicte allerede nå. Jeg synes også det er godt å ha faste rutiner for henne. Da er det også lettere for Christian å vite hva han skal gjøre når han er hjemme alene med henne. Det kommer da tidsnok tider hvor vi er nødt til å ta ting på sparket..........
Verdens tøffeste!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar:)