søndag 7. august 2011

Da er vi klar for barnehage

Den overskriften lyver vel ganske mye, for jeg er langt ifra klar til å la Benedicte være i barnehagen hele dagen. Sikkert mange som synes jeg er litt puslete og teit, men hun er jo så liten......
Christian kom nettopp med et forslag om at han kan være mer sammen med Benedicte de to første ukene. Han har 2 nattevakter denne uken og fri neste uke. Da kan han hente Benedicte tidligere i barnehagen til å begynne med. Jeg ble så glad!!!  Ikke misforstå meg, jeg er 100% for at hun skal være i barnehagen, men jeg synes hun  ( les jeg) trenger litt lengre tilvenningstid enn 2 dager. Ja, ja, det kommer sikkert til å gå bra. Heldigvis jobber jeg noen hundre meter bak barnehagen...... jeg kan bare rusle meg en tur og se om jeg ser henne dersom det blir for ille. Trodde ikke jeg skulle bli så tuppete, jeg!  Jeg har fått masse råd og tips om hvordan jeg skal gjøre ting som førstegangsmor, men jeg har ikke hørt på noen av dem, jeg. Litt sta, sjø, men jeg må bare lære ting selv. Sånn har jeg alltid vært.......
Nå er det fotballkamp og jeg har tatt meg feriens siste glass vin....... I morgen er det hverdagen igjen......
Det har jo hendt at jeg har tatt et glass vin på en hverdag også,:)jeg da!
 Der er litjpia bare noen minutter gammel...... og nå skal hun i barnehagen..............

5 kommentarer:

  1. Det kommer til å gå bra! Men lurt med litt lenger tilvenning/litt kortere dager:) Og så tror jeg nesten at jeg ville holdet meg unna når hun først er på plass - min erfaring er at de klarer seg fint og har det bra, men ser hun deg begynner hun kanskje å gråte.Og da er det ikke så stas å være mor... Lykke til!

    SvarSlett
  2. Masse lykke til på tilvenning i barnehagen, det går nok bra skal du se ;) Gråter hun når du drar, så er det over på 2 minutt etter du er forsvunnet ut døra!

    Kos deg med vinglasset i kveld, Rosenborg spiller bra også ;)

    Klem fra hu som ikke får til å legge inn kommentarer med google-kontoen!

    SvarSlett
  3. Lykke til med lillejenta i barnehagen. Du skal se det går så bra. Og det kan være lurt med korte dager i begynnelsen. MIn erfaring er iallefall at det går over all forventning og at barn er utrolig tilpasningsdyktige.

    SvarSlett
  4. Tusen takk alle sammen!!! Jeg tror det kommer til å gå bra, jeg!!! Og jeg er som sagt veldig glad for at det blir kortere dager i begynnelsen!!!
    Ha en fin uke, folkens!!!
    Klem fra Mona

    SvarSlett
  5. lykke til, det er alltid verre for mor enn for barnet! klem;o)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar:)