søndag 28. november 2010

julebaking

I dag har vi startet bakingen til jul! Har ikke akkurat gjort så mye av det tidligere år, men ting endrer seg når man få barn. De sier så.......
Vi prøvde oss først på kokosboller, men de ble ikke akkurat vellykket. De smaker veldig godt, men de ser helt for ille ut! Jeg vet i alle fall hvordan jeg skal gjøre det neste gang!
Skal kjøpe kjeks til å legge under neste gang, da blir det lettere å få dyppet de i sjokolade. Nå måtte jeg helle sjokoladen over, og som dere ser så ble ikke det akkurat pent.
Etterpå var det klart for pepperkaker. Jeg kjøpte ferdig deig på Ikea, den er skikkelig god. De hadde også veldig morsomme former som elg, pinnsvin etc


Ferdig pyntet

Venter på å bli pyntet
Pepperkaker er ikke de julekakene som smaker best, men de veldig fine til julepynt! Kanskje jeg skal bruke til som "kort" til alle gavene? Jeg får se hva jeg finner på!
Neste bakst blir kokosmakroner. Nam, nam,nam!!! Det har jeg ikke laget før, så jeg er litt spent. Får jeg til de slik som jeg vil ha de (ganske så seige) så har jeg en mistanke om at de ikke holder fram til jul......Ja, ja, da får vi bare lage flere!!!!! heheheheh!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar:)