torsdag 20. oktober 2011

Etter en liten uke på sykesenga er jeg nå sååå klar for å dra på jobb i morgen. Ikke det at en er helt frisk, jeg hoster til jeg spyr og snørra renner, men feberen er borte!!!!! Hurra, hurra, hurra!!!! Å være forkjøla går fintfint, men feber takler jeg dårlig, esse!
Christian jobber senvakt og litjtuppa og jeg har kost oss masse i ettermiddag. Vi har danset, flira, spist masse mat( Benedicte) og sett barnetv. Nå sover hun forhåpentligvis og drømmer søtt om alt fanteriet hun skal finne på i barnehagen i morgen! Hun er jo tross alt min datter.............
Leste forresten en artikkel om hun vetrinær-Trude , eller danse-Trude, om du vil. Hun mente at vi ikke burde få barn dersom vi ikke kunne være hjemme de første årene....... hmmmmmmm, merkelig hvordan folk endrer mening. Jeg mener å ha lest i et annet intervju med henne hvor hun skrev at hun syntes hun var så flink til å kombinere småbarnsmorrollen og karrierekvinnerollen. Ja, hun fikk jo litt hjelp av en aupair, da............. Hmmmmmmmmm, tenker jeg da. Nå har hun hun funnet en mann av den litt øvre middelklasse, vil jeg si, og har det egentlig greit økonomisk. DA, skal vi være hjemme med barna, da!!!! DJIIIIISSSEEEEES!  
Ja,ja, ikke noe vondt om Trude, men jeg tror du finner skarpere redskaper i skuffen, for å si det mildt. Jeg valgte å ha Benedicte i barnehagen fordi jeg tenkte det ville bli så slitsomt å ha henne her hjemme, jeg. Da har jeg måttet finne på masse aktiviteter hele tiden, som å gå tur, bake, leke, spille spill, lese barnebøker.... Nei, huff!!!! Takk og lov for at barnehagene i Norge tar imot barn fra tidlig alder altså!!!!!!




PS! Til de som ikke kjenner meg, så kan jeg være en smule ironisk..........




Har også bakt kake til gjengen på jobb, men marengsen ble litt beige. Jeg har jo null smaksans for tiden, så kjenner ikke om det smaker kårni eller ikke......... Vi satser på at det går bra, masse krem og frukt døyver det meste, sjø:)

2 kommentarer:

  1. Huff ja. Ikke bare bare å være hjemme med barna. Det er jo veldig greit hvis man har råd til det, men nå som de kutter kontantstøtten etter to år, så er det jo omentrent umulig. Ikke lett å leve på ingenting i dagens Norge. Hadde lyst å være hjemme med tvillingene til de var to og ett halvt (barnehagestart), men det spørs om jeg klarer å spare til ett halvt år uten lønn...
    :) Kos deg med kakaoen foresten.
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  2. Hver sitt valg mener nå jeg!
    Det er ihvertfall ikke bare å kunne velge å være hjemme! Da trenger du en rik mann..eller noe sånt.

    Godt at feberen er borte. feber er noe herk!
    klem!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar:)