mandag 28. februar 2011

I dag har vi vært en tur på Ikea. Blir aldri lei den sjappa, jeg! Vi skulle bare ha en madrass til Benedicte, men det ble nesten 1000 kroner likevel..... Ja, ja, vi må jo bare kjøpe lys og servietter når vi først er der, ikke sant?
Grunnen til at vi måtte ha madrass til Benedicte, er at hun har vokst ut av krybba si. Vi har jo brukt den som seng på hytta. Vi har ikke kjøpt noen seng til henne der, bare ei reiseseng som hun skal bruke fram til hun kan bruke køyesenga som står der fra før. Men reisesenga har jo ikke madrass, så da måtte vi på Ikea, da.
Etterpå var vi innom mamma en tur for å få litt kos! Mette var også der, men hun var ganske pjusk, stakkars tuppa!
Nå skal vi straks lage oss kveldsmat. Vi prøver å gjøre det hver kveld etter at Benedicte har lagt seg. Da får vi litt voksentid sammen, og det er viktig i hverdagen. Nå skal jeg ikke bli sånn belærende og være en som liksom vet alt, men jeg vil bare si at det er viktig å ta vare på hverandre i hverdagen. Det er mange som irriterer seg over småting og bagateller. Kanskje lager diskusjoner over tåpelige ting som strømper som aldri havner i skittentøyskurva, glass på kjøkkenbenken istedet for oppvaskmaskina etc. Det tar meg noen sekunder å gjøre det og fortsatt ha god stemning i heimen. Dette gjelder selvsagt begge parter. Christian bruker ikke tid på å kritisere meg for bagateller, han heller. Du velger selv hva du bruker energien din på. Jeg velger å bruke den på å koke egg til kveldsmaten mens Christian slapper av i sofaen med VM-oppsummering! God kveld!!!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar:)