mandag 7. februar 2011

Jeg og Benedicte har vært en liten tur til byen i dag. Jeg måtte bytte en body jeg hadde kjøpt tidligere på Nøstebarn. Hun trenger ikke lengre så mye klær i ren ull, men heller mer ull/silke-blanding.
Benedicte har blitt veldig flink til å snu seg rundt, spesielt når hun egentlig ikke skal gjøre det. F.eks.når hun skal sove eller ligge i vogna si. Jeg har jo syntes det har vært så greit at hun har ligget i vogna si og sovet når vi har vært ute, men nå må vi bare gå over til sittevogna. Ja, ja, det er i alle fall seler på den slik at hun sitter trygt og godt. Og det er jo bare å legge den helt ned når hun skal sove. Jeg har vært veldig fornøyd med jeg har kunnet bruke liggedelen så lenge som jeg har gjort, jeg. 


 Etter vi hadde vært på Nøstebarn gikk vi over til Solsiden og satte oss ned på Jordbærpikene. Mamma fikk kaffe og Benedicte fikk fruktmos. Nam, nam!
Jeg dro også innom Bebito for å se på sovepose med reimer til Benedicte. Jeg kom inn i butikken og så at de to som jobbet der var opptatt med en kunde i kassa. Ut ifra samtalen jeg hørte så hadde de trøbbel med kassa. Jeg gikk rundt og kikket litt, men jeg fant ikke det jeg skulle ha. Jeg kikket på de to i kassa, de så på meg og de fortsatte begge to å kikke på denne kassa. Jeg gikk forbi og prøvde å vise at jeg trengte litt hjelp, men nei....... Jeg gikk tilbake til der jeg hadde satt ifra meg Benedicte og tenkte jeg skulle vente der til jeg fikk hjelp. Men, det kom ingen da heller. Jeg var vel i butikken i nesten 10 minutter og da synes jeg at kunne ha blitt spurt om det er noe jeg trenger hjelp til. Noen synes kanskje jeg irriterer meg unødvendig og at man ikke kan forvente hjelp i butikker lengre i dag. Selvsagt kunne jeg ha spurt: "kan jeg få hjelp?", men jeg synes ikke det skal være nødvendig. Og det er ikke første gangen dette skjer på Bebito, heller. Sist skulle jeg og Christian kjøpe ny barnestol til bilen. Det var en person på jobb(samme person som ovenfor) som sto ved kassa og pakket inn en pakke. Vi sto i noen minutter og kikket litt på de stolene som var utstilt og snakket oss litt i mellom hva vi syntes. Vi kikket på selgeren, men hun var travelt opptatt med pakken sin. Vi snakket litt høyere om disse stolene som vi kunne tenkt oss å kjøpe, men ingen reaksjon. Igjen kunne vi selvsagt ha spurt om hjelp, men vi var eneste kundene i butikken. Og hun sa faktisk hei til oss når vi kom inn, så hun viste godt at vi var der. Så da gikk vi derfra og dro på Torsov på Tiller hvor vi fikk kjempegod hjelp.  Jeg er sikkert litt sær på dette med service siden jeg jobbet så lenge i butikk selv, men jeg nekter å legge igjen penger i en butikk hvor jeg ikke får god service. Heldigvis fikk vi god hjelp på Barnas Hus etterpå ellers så tror jeg det hadde klikket for meg... hehehehehh!
Se, så fin hun ble i de nye klærne! Det går mest i lilla, de har jo andre farger hos Nøstebarn, men hvis de skal passe sammen med det hun har fra før, så må jeg kjøpe naturhvitt. Og det er ikke akkurat så praktisk farge. Noen som har prøvd å få ren en offwhite ullbody med grønn/gul babybasj på hele ryggen, eller? Lykke til! Så da blir det mye lilla, da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar:)