onsdag 19. januar 2011

babyutstyr

Jeg skal innrømme at da jeg gikk gravid med Benedicte så gikk jeg vel litt bananas på shoppingen, hehehe! Om det var fordi:
-hun er mitt første barn
-jeg hadde ventet så lenge på henne
-kjedet meg etc.......
Grunnen til at jeg skriver dette er for å minne meg selv på at mesteparten av det jeg kjøpte har jeg hatt reeeelaaaativt lite bruk for.
Slik som dette:
Denne tror jeg vi har brukt tre ganger, den måtte skrues på hvis de dyrene skulle gå rundt. Og det varte i ca 15 sekunder. Får ikke sovet litjpia da, når vi kommer inn hele tiden for å starte den på nytt.......
Fikk en slik av bestemor og bestefar som vi bruker hver kveld:
Den fungerer mye bedre. Den har også nattmodus, og da er det bare rolige lyder og sanger. Nå bruker Benedicte som regel å sovne etter noen minutter så om den er så nødvendig eller ikke, det vet jeg ikke. Det fungerer i alle fall.
Det var også flere som sa at jeg ikke trengte å kjøpe bleiebøtte. Men det er jeg glad jeg ikke hørte etter. Den er jeg superglad for. Siden søppelcontaineren vår er noen "kilometer" unna, så er det ikke hver dag jeg er ute med søpla. Tenk, hvilken lukt det ville blitt om jeg skulle ha kastet alle bleiene i vanlig søppel. uuuuhæææææ! Det koster noen kroner, men det får det bare gjøre.
Jeg fikk også råd av jordmor. Hun mente vi ikke trengte å kjøpe flasker til melk. Benedicte kunne fint venne seg til å drikke fra kopp de gangene hun ikke fikk pupp. Særlig, det rådet kan du få billig fra meg, altså. Nå drakk Benni like bra fra flaske som pupp, så noen gang så lønner det seg å stole på seg selv og ikke bare høre på det "fagfolk" sier.
Klær......... oj,oj,oj,oj, her har jeg gått på noen smeller. Før jeg fant ut at jeg kan bruke Nøstebarn sine klær til daglig bruk, så gikk det med noen kroner i bomullsbodyer. Greit at det er billig på HM, men det blir noen kroner etterhvert likevel. Og siden Nøstebarn også har ull/silke-blandinger så kan du bruke klærne hele året rundt. Hun har jo fått en del finklær som ikke er ull. Og de liker vi veldig godt!!!!! Pluss noen ytterjakker som vi gleder oss til å bruke. Men jeg tror nok jeg kunne ha spart noen kroner på dagligdags-klær, ja.
Noe jeg virkelig er glad jeg brukte penger på, er flaskesterilisatoren fra Philips. Vasker alle flaskene på under 10 minutter. Jeg legger smokker, leker, plastdinger etc. oppi der, jeg. Smart! Merker at jeg savner den når vi er på hytta, da går det i gammelmåten med koking i stor kasserolle. Noen idè om hvor lang tid en vanlig platetoppkomfyr bruker på å koke opp en 10liters kaserolle, eller????? hehehehhe!
Ellers så har vi vel brukt altfor masse penger på leker. Hun er bare 6 måneder, men hun har maaaasssseeeee leker allerede, Sier til meg selv at hun kan bruke de lenge...... hehehehe.
Favorittleken hennes lenge var en pakke Kleenex-lommetørkle, så det enkle er ofte det beste..
Ja, ja, hvis jeg blir gravid igjen, så skal jeg gå tilbake og se litt på denne siden slik at vi kanskje kan spare litt penger neste gang. hehehehheh!

Snakk om å spare penger, i går var vi en tur på Tiller for å finne en Ole Brum- bamse til Benni. Vi har også snakket om å kjøpe en ny bilstol til Benedicte snart. Den begynner å bli litt trang den vi har nå(som vi heldigvis fikk låne fra søte Noah).
Siden vi allerde var på Tiller, så dro vi innom Stormsenteret. De har både Barnas Hus og Torshov Bil der. Vi var først på Barnas Hus, men der var de tomme for den vi ville ha. Vi gikk derfor ned på Torshov hvor vi fikk veldig god service. Vi hadde egentlig bestemt oss for en stol som i alle fall gikk opp til 25 kg. Men det er ikke så lett når den i tillegg må være bakovervent. Tilslutt bestemte vi oss for denne:

Den koster egentlig 3999,- men vi betalt 3550,- Jeg hadde lest om den på forhånd, den har vunnet flere tester. Det er noen som ikke liker den i det hele tatt, fordi hodet til barnet faller framover når det sovner, med det er bare å justere slik at barnet får en mer liggestilling. Jeg er i alle fall fornøyd, bortsett fra at jeg syntes det er myyyyyeee penger.....
Ja, ja, da fikk jeg skrevet noen tips ( til meg selv) om hva man skal bruke pengene på.
Nå skal jeg snart hoppe i dusjen. Skal møte Mette på Tulla senere i dag. Hurra!!!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar:)