tirsdag 27. november 2012

eggsamling

Vi leverte Benedicte i baranehagen i 8 tiden og raste nedover til sykehuset, som vanlig. Jeg har alltid vært den som har vært 15 minutter for tidlig ute, men etter at jeg ble mor så har klokka begynt å gå fortere. Spesielt om morgene.....
Vi kom i alle fall tidsnok til sykehuset. Der måtte Christian levere sine små soldater( hihi). Vi fikk se de i et mikroskop der de svømte rundt som forvirra høns:) rart å tenke på at de kanskje blir til et barn.

Etterpå var det jeg som skulle til pers. Før vi dro hadde jeg tatt 3 Paracet og 1 Vival. Dette er vel for å få meg til å slappe av. 
Før vi skulle inn på "operasjonstuen" fikk jeg satt venflon.
Vi kommer inn på stuen og der er det virkelig en god stemning. Queen spilles på musikkanlegget og jeg føler meg virkelig godt tatt vare på.
Jeg hopper opp i den kanskje verste stolen jenter vet om: gynekologstolen!!!
Da får jeg morfin satt rett inn i blodet, så jeg blir veeeldig lett å ha med å gjøre. Og da er de klare for egguthenting.
Jeg skal ikke gå sånn kjempenøye inn på det, men de henter i alle fall ut så mange egg som de klarer. Dette er ikke supervondt, men det kjennes godt! Heldigvis er det over på 20 minutter og da får jeg ligge på et venterom og får oppvartning. Christian servere drikke og jeg bare slapper av. Etter ca 30 minutter får man dra hjem. Jeg blir sykemeldt i 3 dager. 
De gode nyhetene er at vi fikk hentet ut 10 egg. det er jo veldig bra!!!! Jeg får en telefon fra Labratoriet i morgen og vi får da vite hvor mange egg som ble befruktet.
Det de gjør er at de legger et av mine egg i en skål og deretter tilfører sperm fra Christian. Så da er det førstemann til mål:)

Jeg var så trøtt da vi kom hjem atjeg sov i 3 timer, heheheheh!
Ja, ja, jeg kommer tilbake med mer informasjon i morgen:)




Spent før uthenting
Sliten etter uthenting

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar:)